Jak zajistit bezbariérový přístup?

Zajistěte si do své firmy bezbariérový přístup a usnadněte tak cestu k vám všem postiženým, seniorům a maminkám s kočárky. Dnes není ničím neobvyklým zaměstnávat tělesně postižené pracovníky. Tyto lidé se rovněž mohou nacházet mezi vašimi klienty či obchodními partnery. Bezbariérovost byste měli řešit nejen u své vlastní budovy, nýbrž byste se o ni měli zajímat i v případě pronájmu - poskytnutí sídla druhou osobou.

 

Způsoby řešení bezbariérového přístupu 

Bezbariérovost ve své firmě můžete řešit hned několika způsoby. První z nich představuje zavedení různých hladkých ploch, po kterých se dá na vozíčku nebo s kočárkem vystoupat. Oblíbeným řešením je také výtah, který ale obtížně řeší například schody před budovou a využívá se především v budovách výškových, které mají více než čtyři patra. Pokud možnost bezbariérového přístupu nemáte, hledejte alternativy. Vaše sídlo firmy může být rozšířeno o příjemnou restauraci v přízemí - suterénu, ve které můžete pořádat své schůzky a jednání. Zajímavou možnost rovněž nabízí tak zvaná virtuální kancelář. Na mnoha místech se také instalují zvedací plošiny, což už však vyžaduje vyšší rozpočet na zavedení.

 

Je bezbariérový přístup nutný? 

Rozhodně ne. Dnes je vyžadován pouze u novostaveb, které slouží pro veřejnost. U starších budov se většinou zavádí až při rekonstrukci. Jestliže máte sídlo v Praze, s bezbariérovostí se jistě setkáte na mnoha místech. V menších městech a na venkově již není tolik obvyklý. Bezbariérový přístup je velmi prospěšný, protože zajišťuje samostatný pohyb postižených osob, které se díky němu nemusejí spoléhat na pomoc druhých. Pokud se tedy chystáte nějaké prostory pronajmout, zeptejte se svého budoucího pronajímatele i na tuto problematiku.