Zřízení kancelářských prostor v domácnosti

Podnikání doma rozhodně není pro každého. I tak ale přináší celou řadu výhod, a to zejména mladým a začínajícím podnikatelům, kteří pro svůj byznys pečlivě střádají každou korunu. Jak si svou domácnost zařídit a jak ji maximálně přizpůsobit? A zahrnout ji do daňových výdajů či nikoliv?

 

Daňové výdaje 

Začneme od konce a na začátku našeho článku se tedy zaměříme na daňové výdaje, které se pojí s podnikáním ve vlastních obytných prostorách. Do daňových výdajů můžete uvést odpisy a náklady na modernizaci a údržbu. Má to však jeden háček. Své prostory musíte vložit do obchodního majetku firmy. Tuto situaci jen těžko zákonně obejdete, měli byste takové řešení rozhodně zvážit. Pro své sídlo firmy si samozřejmě můžete pořídit ryze podnikatelské prostory a s nimi pak bez problémů nakládat jako s obchodním majetkem své společnosti.

 

Vybavení kanceláře a prostor, který nabízí 

Základem pracovního pohodlí a příjemné pracovní atmosféry je vaše samostatná místnost. Vést svůj byznys z obývacího pokoje nebo z ložnice je značně složité a komplikované, obzvlášť z pohledu pracovních schůzek. Jestliže ale máte sídlo v Praze, můžete své obchodní partnery zvát na obědy a jednání do restaurací či kaváren. Zároveň je ale potřeba si uvědomit pracovní nasazení, které je potřeba vynaložit. A to s rodinou za zády jde těžko. Dalším řešením pro schůzky s veřejností je tak zvaná virtuální kancelář, za jejíž pronájem se platí opravdu jen symbolický poplatek - jednorázový, měsíční apod. 

V pracovně by vám nemělo chybět ani kvalitní vybavení, které by měl tvořit psací stůl s několika zásuvkami, kancelářská židle nebo křeslo a také počítač. S ohledem na vaši činnost volte další vybavení. Spojení s okolním světem udržujte nejen prostřednictvím mobilního telefonu, ale také přes rychlé internetové připojení. Ve své domácí kanceláři vždy udržujte pořádek a čistotu. K zamykání dveří používejte klíč.